امکانات رفاهیتامین اجتماعیحوزه تامین اجتماعی

خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی – بخش دوم

خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی – بخش دوم: در بخش اول از معرفی خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی متوجه شدیم که تا هفته چهارم از آغاز طرح 3070 تعداد نه مورد از خدمات این سازمان به صورتی کاملا غیر حضوری فعال گردید و دیگر این خدمات به صورت حضوری ارائه نخواهد شد.

در ادامه این مطلب شما را با بخش دیگری از خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی که در دسترس قرار گرفته است و می‌توانید پس از ثبت نام در سایت eservices.tamin.ir اقدام به استفاده نمائید آشنا می‌شویم.

نه خدمتی که تا هفته چهارم از اجرای این طرح رونمائی شد عبارت بود از:

1-پرداخت کمک هزینه ازدواج

2-تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث

3-ابلاغ غیر حضوری احکام مطالباتی

4-ابلاغ مفاصاحساب به واگذارندگان کار و پیمانکاران

5-استعلام وضعیت مستمری بگیران

6-استعلام و ضعیت بیمه شدگان

7-تکمیل ثوابق بیمه شدگان پاره وقت

8-نام نویسی افراد تبعی

9-انعقاد قرارداد بیمه اختیاری.

هفته پنجم طرح 3070

و اما در هفته پنجم از اجرای طرح 3070 یا همان دوشنبه های دیجیتالی اظهار داشت امروز نهمین خدمت جدید غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی که توافق غیرحضوری کارفرمایان برای ابلاغ احکام و مکاتبات الکترونیکی است رونمائی می شود.

بهره برداری از این سرویس موجب تسهیل امور کارفرمایان می شود و نقطه شروعی برای غیر حضوری شدن سایر خدمات تامین اجتماعی به کارفرمایان است.

البته تا هفته چهارم مصطفی سالاری هشت خدمت را معرفی نموده بود که با این خدمت جدید به نه مورد افزایش می‌یابد، اما با توجه به اینکه مدیر عامل این سازمان خدمت اخیر را خدمت هشتم معرفی نمود ما نیز خدمات معرفی شده تا اینجای کار را هشت مورد در نظر می گیریم.

هفته ششم طرح 3070

ششمین هفته از سری جلسات دوشنبه های دیجیتالی با معرفی چهار سرویس غیر حضوری دیگر سازمان تامین اجتماعی آغاز شد و با این 4 خدمت جدید می توان گفت خدمات غیر حضوری این سازمان به سیزده مورد در هفته ششم افزایش یافت.

پرداخت حق بیمه و احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی است که از این پس به صورت کاملا غیرحضوری ارائه می شود و نیازی به مراجعه افراد جهت دریافت خدمت مذکور وجود ندارد.

این خدمت با تبادل اطلاعات میان سازمان تامین اجتماعی و سازمان نظام وظیفه انجام می گردد و شرط استفاده از این خدمت داشتن کارت پایان خدمت هوشمند است.

غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا

سرویس دیگری که در این جلسه رونمائی شد پرداخت غیر حضوری غرامت دستمزد ایام بیماری کرونا می باشد و بیمه شدگانی که به بیماری کرونا مبتلا شده اند برای دریافت غرامت دستمزد ایام بیماری منحصرا بایستی از طریق سامانه خدمات غیرحضری ثبت درخواست نمایند.

این سرویس در صورت همکاری مراجع قانونی با سازمان تامین اجتماعی به صورت خودکار انجام خواهد شد و در این صورت نیازی به ثبت درخواست بیمه شدگان مبتلا به کرونا نخواهد بود.

خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی

طبق گفته مصطفی سالاری، مشاهده جزئیات و گردش حساب بدهی کلیه کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی و همچنین دریافت غیرحضوری اعتراض احتمالی کارفرمایان به بدهی‌های اعلام شده توسط سازمان و تعیین زمان رسیدگی به اعتراضات کارفرمایان در هیات های تشخیص مطالبات سازمان تامین اجتماعی دو خدمت غیر حضوری دیگر این سازمان می باشد.

بنابراین با بهره برداری از این دو سرویس کارفرمایان می‌توانند از جزئیات مربوط به بدهی خود مطلع شده و اگر اعتراضی به آن بدهی دارند به صورت غیر حضوری ثبت اعتراض نمایند و زمان رسیدگی به اعتراض ثبت شده نیز در همین سامانه به آنان اعلام خواهد شد.

اگر در خصوص خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی پیشنهادات و یا انتقاداتی داشته باشید می توانید با استفاده از سامانه 1420 مطرح نمائید وبا توجه به عزم جدی که جهت غیر حضوری نمودن خدمات این سازمان به وجود آمده به نظر می رسد به این پیشنهادات توجه خواهد شد.

بخش اول از معرفی خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی

بخش سوم از معرفی خدمات غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی

حمید عبدالوند

متخصص حوزه تامین اجتماعی و مالیات - برگزار کننده دوره‌های آموزشی تامین اجتماعی - آماده پاسخگویی رایگان به سوالات کاربران محترم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا