قرارداد پیمانکاری اجرای فوندانسیون

قرارداد پیمانکاری اجرای فوندانسیون

بسیاری از فعالیت‌هایی که امروزه در فضای کسب و کار با آن مواجهیم از طریق قرارداد پیمانکاری مدیریت می‌شوند. از جمله قرارداد پیمانکاری اجرای فوندانسیون

قرارداد پیمانکاری ساختمان چیست؟

به طور کلی قرارداد پیمانکاری، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین و در برابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار (مقاطعه کار) واگذار می‌کند؛ موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است ایجاد ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا باشد.

ویراستار مجلات

حال ساخت و ساز یک ساختمان را در نظر بگیرید که از ابتدا تا انتها چه مراحلی را قرار است طی کند: پیمانکاری تخریب، گودبرداری ساحتمان، بتن‌ریزی، مقاوم‌سازی ساختمان، اجرای اسکلت بتنی، قالب‌بندی ساختمان، محوطه سازی ساختمان، اجرای داربست جهت اجرای نمای پروژه و ….

اینها تمام مواردی هستند که برای اغلب ساخت‌وسازها به قرارداد پیمانکاری نیاز پیدا می‌کنند.

قرارداد کار

قرارداد پیمانکاری ساختمان بین ارکان یک پروژه یعنی کارفرما، مهندس مشاور و پیمانکار منعقد می‌شود. این قرارداد شامل مجموعه اسناد و مدارکی است که در موافقت‌‌نامه درج می‌گردد و دربرگیرنده سندی است که مشخصات اصلی قرارداد پیمانکاری یا پیمان (مانند مشخصات دو طرف قرارداد، موضوع پیمانکاری، مبلغ و مدت زمان پیمان و شرایط فورس ماژور در آن ذکر می‌‌شود).

در قرارداد پیمانکاری ساختمان، پیمانکار به عنوان نماینده کارفرما در مدیریت و اجرای پروژه در نظر گرفته می‌شود. وظایف و مسئولیت‌های پیمانکار اعم از تهیه نقشه‌ها و دریافت مجوزهای ساخت، تهیه مصالح و ماشین آلات و…. همچنین حفظ امنیت تمامی پرسنل کارگاهی است.

مهم‌ترین ارکان نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان:

برای تنظیم یک قرارداد پیمانکاری باید ابتدا طرفین قرارداد به طور دقیق تعیین شده و رابطه آنها با یکدیگر نیز کاملا تبیین شود. قدم بعدی تبیین ماهیت خدمت موضوع قرارداد است.

یعنی در قرارداد باید به تفصیل شرح داده شود که کارفرما از پیمانکار چه توقعاتی دارد و می‌خواهد پیمانکار چه خدماتی را به او ارائه دهد. در این مرحله از قرارداد بدون در نظر گرفتن ضمانت اجراهای موثر مثل جبران خسارت نمی‌توان کنترل لازم بر پیمانکار برای پیشبرد کار را تامین کرد.

امید است با راهنمایی های فوق و همچنین مقالات متعدد قبلی  که در وبسایت در خصوص ماهیت کارهای پروژه ای و پیمانکاری و کارگری و کارفرمایی منتشر شده است توانسته باشید قرارداد پیمانکاری اجرای فوندانسیون مورد نظر خود را تنظیم کنید.

لیکن اگر دانش حقوقی کافی در این زمینه را ندارید میتوانید نمونه فایل ورد و قابل ویرایش قرارداد پیمانکاری اجرای فوندانسیون را از طریق لینک زیر خریداری و سپس دانلود نمایید.

قرارداد پیمانکاری اجرای فوندانسیون تنظیم شده توسط تیم حقوقی کار – تامین با صرف زمان زیاد مهم‌ترین مفاد نمونه قرارداد پیمانکاری ساختمان که باید مد نظر کارفرمایان محترم باشد را مد نظر قرار داده است:

  1. مشخصات طرفین قرارداد (مشخصات کارفرما و مشخصات پیمانکار)
  2. موضوع قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح و محل انجام آن
  3. محاسبات و مشخصات فنی پروژه
  4. هزینه قرارداد (به تفکیک و کلی)
  5. شرایط پرداخت
  6. اسناد و مدارک پیمان
  7. مدت انجام موضوع قرارداد پیمانکاری ساختمان با مصالح یا بدون مصالح
  8. ضمانت اجرای دیرکرد طرفین در انجام پروژه
  9. ترتیبات نظارت بر عملکرد پیمانکار
  10. تجهیز و برچیدن کارگاه محل پروژه
  11. نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار
  12. تعهدات پیمانکار
  13. تعهدات کارفرما
  14. ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار
  15. دستگاه نظارت
  16. مالیات پروژه
  17. موارد فسخ قرارداد
  18. جریمه تاخیر در اجرا
  19. حوادث ناشی از کار پرسنل پیمانکار
  20. اختلافات ناشی از قرارداد
  21. موارد متفرقه
  22. نُسخ قرارداد
  23. تکلیف حق بیمه پرسنل در قراردادهای پیمانکاری
  24. قراردادن مدت آزمایش و فسخ بدون نیاز به طی تشریفات و…..
صفحه اصلی قرارداد های پیمانکاری حوزه ساختمان سازی

     دریافت و دانلود قرارداد

RIAL 590,000 – افزودن به سبد خرید
دکمه بازگشت به بالا