نحوه شكايت از اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي

حداقل مزد کارگر چقدر است

نحوه شكايت از اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي : دادرسي كار در دومرحله ماهوي انجام مي شود،رسيدگي بدوي در هيات تشخيص و رسيدگي تجديد نظري در هيات حل اختلاف صورت مي پذيرد،بنابراين آرا هيات تشخيص كه نسبت به آن تجديد نظر خواهي صورت نگرفته و كليه آراي هيات حل اختلاف،قطعي و لازم الاجرا مي باشند،ليكن به استناد بند 2 ماده 10 قانون تشكيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري،آراي مراجع حل اختلاف كار قابل شكايت و فرجام در ديوان عدالت اداري هستند.

رسیدگی فقط از بعد شکلی است

نحوه شكايت از اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي

آراي قطعي مراجع حل اختلاف كارگر و كارفرما صرفا از لحاظ شكلي قابل اعتراض و شكايت در ديوان عدالت اداري مي باشد و ديوان نيز مجاز به رسيدگي شكلي است.

در شرح نحوه شكايت از اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي به تعبيري ديگر چنانچه در نحوه رسيدگي و صدور راي تخلفي در مراجع حل اختلاف صورت گرفته باشد و قوانين و مقررات مربوط نقض شده باشد ديوان راي مورد نظر را نقض و حسب مورد به مرجع حل اختلاف هم عرض ارجاع مي نمايد.

بايد توجه داشت كه صرف شكايت از آرا قطعي هيات هاي حل اختلاف در ديوان عدالت اداري مانع اجراي احكام مذكور نخواهد شد مگر اين كه متقاضي به همراه دادخواست خود به ديوان،درخواست توقف اجراي حكم را نموده و ديوان نيز با آن موافقت كرده باشد.

نحوه شكايت از اداره تعاون،كار و رفاه اجتماعي 1

مدارک لازم

مداركي كه براي طرح درديوان عدالت اداري لازم است عبارت است از :

1)ارائه آراء هيات هاي تشخيص و حل اختلاف

2)در صورتي كه آراء هيات هاي تشخيص و حل اختلاف عليه شركت يا كارگاه توليدي يا كسبه صادر شده باشد،ارائه روزنامه رسمي با آخرين تغييرات براي شركت ها و پروانه اشتغال يا توليدي معتبر براي كارگاه ها و پروانه كسب معتبر براي كسبه الزامي است.

3)در صورتي كه راي هيات تشخيص به علت عدم اعتراض قطعي شده باشد ارائه گواهي قطعيت راي مذكور الزامي است.

پست دیگر در خصوص مدارک لازم جخت ثبت دادخواست در دیوان عدالت اداری

مقالات مرتبط

پربازدیدترین‌های ماه

تعریف کارگاه در قانون کار

تعریف کارگاه در قانون کار به استناد ماده ۴ قانون کار «کارگاه محلی (مکانی) است. که کارگر به درخواست. (و دستور) کارفرما یا نماینده او در آنجا کار می‌کند. از قبیل موسسات صنعتی. کشاورزی. معدنی….

بررسی ماده 50 قانون تامین اجتماعی

ماده 50 یکی از مواد قانون تامین اجتماعی است که قانون گذار به منظور حمایت از این نهاد عمومی غیر دولتی برخی از مطالبات آن را درحکم مطالبات مستند به اسناد لازم الاجرا تلقی کرده است زیرا این سازمان متولی و متصدی یک خدمت عمومی است. در ابتدا نگاهی به متن این ماده قانونی بیاندازیم تا بدانیم در ادامه این مطلب به چه مباحثی پرداخته می شود.

تعاريف در حقوق کار

از نظر لغوي كار به معناي فعل و عمل و كردار انسان است و در اصطلاح، كار فعاليتي است نسبتا دائمي كه به توليد كالا يا خدمات مي انجامد و به آن دستمزدي تعلق مي گيرد.به عقيده ي بعضي از صاحب نظران در تعريف كار به نوع خاصي از كار توجه نشده است،بلكه كار را در مفهوم عام سرچشمه ي انباشت ثروت و سرمايه و نهايتا رشد و شكوفايي جوامع تلقي كرده اند.پولكس فن مي گ.يد:مردم سرچشمه ثروت هاي منقول بوده و افزايش ثروت از كار و زحمت آنها ناشي مي شود..

تغییر حقوقی مالکیت کارگاه

تغییر حقوقی مالکیت کارگاه (ماده ۱۲ قانون کار): به استناد ماده 12 قانون كار. :« هرنوع تغيير حقوقي در وضع مالكيت كارگاه از قبيل فروش يا انتقال به هر شكل، تغيير نوع توليد،‌ادغام در موسسه ديگر، ملي شدن كارگاه، فوت مالك و امثال اينها،‌در رابطه قراردادي كارگراني كه قراردادشان قطعيت يافته است موثر نمي باشد و كارفرماي جديد…

مرخصي استحقاقي در شرايط خاص

مرخصي استحقاقي در شرايط خاص: حسب ماده 73 قانون كار كليه كارگران در مورد ازدواج دايم و فوت پدر مادر اولاد و همسر حق برخورداري از 3 روز مرخصي با استفاده از مزد را دارند در اين رابطه براي بخشي از كارگران سوال ايجاد مي گردد كه آيا مرخصي هاي فوق جدا از مرخصي استحقاقي ساليانه كارگران مي باشد …

مشکل خود را به کارشناسان ما بسپرید

3 پاسخ

    1. سلام
      بله در صورتی که امیدی به رفع مشکل در مرحله تجدید نظر ندارید (مانند دادخواست اصلاح عناوین شغلی) ثبر میکنیم رای بدوی قطعی شود انگاه به دیوان عدالت اداری مراجعه میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *