جستجو کردن
دسته‌بندی‌ها
lvh';c ;hvhl,cd

آموزش و اشتغال (بخش دوم)

فهرست مطالب

آموزش و اشتغال (بخش دوم) – قرارداد و مراكز كارآموزي – اشتغال

قرارداد كارآموزي

قرارداد كارآموزي بايد حاوي مشخصات ذيل باشد:

مشخصات طرفين

تعهدات طرفين

سن كارآموز

مزد كارآموز

محل كارآموزي

مورد (حرفه يا شغل) كارآموزي

شرايط فسخ قرارداد و ساير شروط

آموزش و اشتغال (بخش دوم) – مراكز كارآموزي

وزارت كار مكلف است امكانات آموزشي لازم را به منظور اشتغال مولد و مستمر جويندگان كار و بالا بردن دانش فني كارگران فراهم نموده. و بر حسب نياز و با توجه به نوع صنعت موجود در نقاط مختلف كشور براي ايجاد و توسعه مراكز كارآموزي در سطوح مختلف مهارت اقدام نمايد. كه اين مراكز آموزش از نظر مالي و اداري مستقلا زير نظر وزارت كار اداره خواهد شد.

وزارت كار مكلف است امكانات آموزشي لازم را به منظور اشتغال مولد و مستمر جويندگان كار و بالا بردن دانش فني كارگران فراهم نموده. و بر حسب نياز و با توجه به نوع صنعت موجود در نقاط مختلف كشور براي ايجاد و توسعه مراكز كارآموزي در سطوح مختلف مهارت اقدام نمايد. كه اين مراكز آموزش از نظر مالي و اداري مستقلا زير نظر وزارت كار اداره خواهد شد.

واحدهاي توليدي، صنعتي و خدماتي به منظور مشاركت در امر آموزش كارگران ماهر و نيمه ماهر مورد نيازشان مكلفند براي ايجاد مراكز كارآموزي همكاريهاي لازم را با وزارت كار بعمل آورند.

آموزشگاههاي فني و حرفه اي آزاد نيز به منظور آموزش صنعت يا حرفه معين به وسيله كليه اشخاص (حقيقي يا حقوقي) با كسب پروانه از وزارت كار تاسيس مي شود.

بنر قرارداد کار - شکایت از کارفرما بابت بیمه

آموزش و اشتغال (بخش دوم) – اشتغال

وزارت كار مكلف است نسبت به ايجاد مراكز خدمات اشتغال در سراسر كشور اقدام نمايد. اين مراكز موظفند نسبت به ثبت نام و معرفي بيكاران به مراكز كارآموزي حسب مورد و يا معرفي به مراكز توليدي، صنعتي كشاورزي و خدماتي اقدام كنند.

آموزش و اشتغال (بخش دوم) – اشتغال معلولان

مراكز خدمات اشتغال در مراكز استان مكلفند نسبت به ايجاد دفتري تحت عنوان (دفتر برنامه ريزي و حمايت از اشتغال معلولين) اقدام نمايند و كليه موسسات مذكور مكلف به همكاري با اين دفاتر مي باشند. دولت نيز موظف است نسبت به ايجاد شركتهاي تعاوني معلولان (از قبيل شركتهاي تعاوني توليدي، كشاورزي، صنعتي و توزيعي) اقدام نموده و معلولين را از طريق اعطاي وامهاي قرض الحسنه بلند مدت و ارائه آموزشهاي لازم مورد حمايت قرار دهد.

مراكز خدمات اشتغال در مراكز استان مكلفند نسبت به ايجاد دفتري تحت عنوان (دفتر برنامه ريزي و حمايت از اشتغال معلولين) اقدام نمايند و كليه موسسات مذكور مكلف به همكاري با اين دفاتر مي باشند. دولت نيز موظف است نسبت به ايجاد شركتهاي تعاوني معلولان (از قبيل شركتهاي تعاوني توليدي، كشاورزي، صنعتي و توزيعي) اقدام نموده و معلولين را از طريق اعطاي وامهاي قرض الحسنه بلند مدت و ارائه آموزشهاي لازم مورد حمايت قرار دهد.

همچنين دولت مكلف است نسبت به رفع موانع معماري در كليه مراكزي كه معلولين در آن حاضر مي شوند اقدام نمايد. وزارت كار بايد آيين نامه ها و بخشنامه هاي لازم جهت برقراري تسهيلات رفاهي مورد نياز معلولين شاغل در مراكز انجام كار را با كسب نظر از جامعه معلولين ايران و سازمان بهزيستي كشور تهيه و به تصويب وزير كار برساند. (كه متاسفانه تا كنون به تصويب نرسيده است.)

اگر در حال حاضر با مشکلاتی مانند رد نکردن حق بیمه توسط کارفرما، عدم دریافت حقوق، شرایط نامناسب کاری یا اخراج ناگهانی بدون قرارداد کار مواجه هستید، با کارشناسان حقوقی «کارتامین» تماس بگیرید. ما به شما کمک می‌کنیم تا با بررسی دقیق پرونده و ارائه راهنمایی‌های تخصصی در خصوص مدارک لازم برای شکایت از کارفرما را برای شما هموار کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، با شماره ۷۶۷۹۳۳۰۱-۰۲۱ تماس بگیرید یا فرم مشاوره رایگان با بهترین وکلای اداره کار تهران را پر کنید. همچنین برای مشاهده قراردادهای کار به بانک قراردادهای کارتامین مراجعه فرمایید.

مقالات مرتبط

با کارشناسان ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های ماه
كار اجباري و بهره كشي

كار اجباري و بهره كشي از ديگران:
بر اساس بند چهار اصل چهل و سوم قانون اساسی. (رعایت آزادی انتخاب شغل، و عدم اجبار افراد به کاری معین و جلوگیری از بهره کشی از…

صلاحیت دیوان عدالت اداری

صلاحیت دیوان عدالت اداری:با توجه به اصول 159، 170 و 173 قانون اساسی صلاحیت دیوان عدالت اداری نسبت به صلاحیت دادگاه های دادگستری از مصادیق صلاحیت ذاتی است و چون طبق اصل 159 قانون اساسی مرجع عام تظلم خواهی دادگاه های دادگستری هستند و صلاحیت دیوان عدالت اداری استثنا بر صلاحیت عام دادگاه های دادگستری است لذا صلاحیت این مرجع اختصاصی و خاص تلقی می شود.

تعریف کارگاه در قانون کار

تعریف کارگاه در قانون کار به استناد ماده ۴ قانون کار «کارگاه محلی (مکانی) است. که کارگر به درخواست. (و دستور) کارفرما یا نماینده او در آنجا کار می‌کند. از قبیل موسسات صنعتی. کشاورزی. معدنی….

دادنامه 1743 – 1744 هیات عمومی دیوان عدالت اداری

از آنجاییکه پس از صدور برخی آرای مبهم از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، بالاخص رای شماره 3328 و به شکل محدودتر رای شماره 186، اختلاف نظرهای عدیده ای بین مراجع حل اختلاف کار و برخی از اعضای جامعه کارگری در مبنای محاسبه سنوات پیش آمد نمود، از آن به بعد و در این مدت حدود یک سال، هیات عمومی دیوان عدالت اداری از هر فرصتی جهت تصحیح اشتباه خود استفاده می کند. ادامه…..

قانون کارهای سخت و زیان آور

برابر ماده 52 قانون کار جمهوری اسلامی ایران، در کارهای سخت و زیان آور و زیر زمینی ساعت کار نباید از شش ساعت در روز و 36 ساعت در هفته تجاوز نماید.

معافیت حق بیمه سهم کارفرما

‌معافیت حق بیمه سهم کارفرما: آیین‌نامه اجرایی تبصره ۵ قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی بدین شرح میباشد:

با کارشناسان ما در ارتباط باشید
جستجو کردن

مشاوره رایگان با وکیل اداره کار

برای رزرو مشاوره رایگان با وکلای کارتامین فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.