جستجو کردن
دسته‌بندی‌ها
نمونه متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی

نمونه متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی

در دنیای پیچیده قوانین و مقررات، آگاهی از حقوق و تکالیف، نقشی اساسی در حفظ منافع و جلوگیری از تضییع حقوق افراد ایفا می‌کند. پرداخت حق بیمه به عنوان یکی از تعهدات اصلی کارفرمایان و پیمانکاران، از جمله مواردی است که توجه به قوانین و مقررات مربوط به آن و مشاوره با بهترین وکلای اداره کار تهران، از اهمیت بالایی برخوردار است.

همانطور که می‌دانید، مطابق قانون، کارفرمایان و پیمانکاران موظف هستند حق بیمه کارکنان خود را در زمان مقرر به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمایند. در صورت عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت حق بیمه، مشمول جریمه دیرکرد خواهند شد.

با این حال، قانونگذار برای حفظ حقوق کارفرمایان و پیمانکاران، حق اعتراض به بدهی‌های اعلامی توسط سازمان تامین اجتماعی را برای آنان در نظر گرفته است. به این معنی که کارفرمایان و پیمانکاران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مغایرت یا اشتباه در محاسبه بدهی خود، نسبت به آن اعتراض و در صورت اثبات صحت اعتراض، از پرداخت آن مبلغ معاف شوند.

آگاهی از این حق و نحوه اعتراض به بدهی تامین اجتماعی، از جمله مواردی است که می‌تواند از بروز مشکلات و چالش‌های حقوقی و مالی برای کارفرمایان و پیمانکاران جلوگیری کند. در این مقاله، به بررسی ابعاد مختلف اعتراض به بدهی تامین اجتماعی، از جمله مهلت اعتراض کارفرما به اعلامیه های صادره از سوی شعب، مدارک مورد نیاز و نحوه اعتراض به بدهی تامین اجتماعی خواهیم پرداخت.

هدف از این مقاله، ارائه اطلاعات جامع و کاربردی به منظور آشنایی کارفرمایان و پیمانکاران با حقوق خود در قبال سازمان تامین اجتماعی و توانمندسازی آنان در جهت حفظ منافع و جلوگیری از تضییع حقوقشان است.

نحوه اعتراض به بدهی تامین اجتماعی

نحوه اعتراض به بدهی تامین اجتماعی

برای آشنائی بیشتر با نحوه اعتراض به بدهی تامین اجتماعی که حق قانونی افرادی است که به هردلیل به سازمان تامین اجتماعی بدهکار می‌شوند بهتر است مواد ۴۲ الی ۴۵ قانون تامین اجتماعی را نگاهی بیاندازیم.

مهلت اعتراض کارفرما به اعلامیه های صادره از سوی شعب

با توجه به ماده ۴۲ کارفرمایان و یا پیمانکاران معترض پس از ابلاغ بدهی می‌توانند در شعبه مربوطه حضور یافته (و یا از طرق غیر حضوری) و فرم اعتراض را تکمیل نمایند. مهلت اعتراض کارفرما به اعلامیه های صادره از سوی شعب جهت طرح در هیات‌های بدوی تشخیص مطالبات ۳۰ روز می باشد و پس از گذشت ۳۰ روز و عدم اعتراض توسط کارفرما و یا نماینده قانونی وی، بدهی قطعی شده و قابل اعتراض نمی‌باشد.

ماده ۴۲ قانون تامین اجتماعی بیان می‌کند:

“در صورتی که کارفرما به میزان حق‌بیمه و خسارات تاخیر تعیین شده از طرف سازمان معترض باشد می‌تواند ظرف سی روز از تاریخ ابلاغ، اعتراض خود را کتباً به سازمان تسلیم‌ نماید. سازمان مکلف است اعتراض کارفرما را حداکثر تا یک ماه پس ‌از دریافت آن در هیات بدوی تشخیص مطالبات مطرح نماید و در صورت عدم اعتراض کارفرما ظرف مدت مقرر، تشخیص سازمان قطعی و میزان ‌حق بیمه و خسارات تعیین شده طبق ماده ۵۰ این قانون وصول خواهد شد.”

در این مرحله شعب سازمان اعتراض کارفرما را ثبت و زمانی را برای حضور کارفرما در هیات‌های بدوی مشخص می‌نمایند. هیات‌های بدوی با حضور ۴ عضو و یک دبیر هیات برگزار می‌شود.

اعضای هیات‌های بدوی طبق ماده ۴۳ قانون تامین اجتماعی

اعضای هیات‌های بدوی طبق ماده ۴۳ قانون تامین اجتماعی متشکل از ۴ عضو به شرح زیر خواهند بود:

۱. نماينـده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی كه رياسـت هيـأت را به عهـده خواهد داشـت.

۲. یک نفر به عنوان نماینده کارفرما به انتخاب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران (در مورد بازرگانان و صاحبان صنایع یا یک نفر نماینده صنف ‌مربوط به معرفی اتاق اصناف در مورد افراد صنفی و صاحبان حرف و مشاغل آزاد)

۳. یک نفر به انتخاب شورای عالی تأمین اجتماعی (هیأت امناء)

۴. نماینده کارگران (در مورد کارگران مشمول قانون تأمین اجتماعی به انتخاب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی).

کارفرما/پیمانکار برای اعتراض به بدهی سازمان تامین اجتماعی پس از حضور در هیات بدوی و ارائه اسناد و دلایل اعتراضی خود به اعضای هیات منتظر تصمیم نهایی هیات می ماند تا مجددا نتیجه به ایشان ابلاغ شود.

اعتراض به رای هیات بدوی تامین اجتماعی بر اساس ماده ۴۴ قانون تامین اجتماعی

پس از ابلاغ بدهی در صورتی که نظر معترض تامین گردید می‌تواند نسبت به پرداخت بدهی اقدام نماید اما در صورتی که کارفرما مجددا به بدهی معترض باشد می‌تواند طبق قانون ۴۴ تامین اجتماعی جهت طرح اعتراض خود در هیات‌های تجدید نظر اقدام نماید.

مهلت قانونی جهت تسلیم اعتراض در این مرحله ۲۰ روز می‌باشد و پس از مهلت قانونی و عدم اعتراض سازمان و یا کارفرما بدهی قطعیت یافته و کارفرما می‌بایست نسبت به پرداخت بدهی اقدام نماید. اعضای هیات‌های تجدیدنظر تشخیص مطالبات از ۵ نفر به علاوه دبیر هیات تشکیل می‌گردد.

اعضای هیات‌های تجدیدنظر تامین اجتماعی عبارتند از:

۱. نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

۲. نماینده قوه قضائیه

۳. نماینده شورای عالی تامین اجتماعی

۴. نماینده کارفرمایان (در مورد شرکت‌ها نماینده اتاق بازرگانی و در مورد اصناف نماینده اتاق اصناف)

۵. نماینده سازمان تامین اجتماعی.

کارفرما پس از دریافت دعوت نامه جهت حضور در هیات های تجدیدنظر در تاریخ اعلامی در جلسه هیات حاضر می گردد و دلایل و اسناد خود را به اعضاء ارائه می‌نماید و پس از جلسه و تصمیم گیری اعضاء هیات تجدیدنظر بدهی قطعی گردیده و کارفرما باید نسبت به پرداخت بدهی اقدام نماید.

ماده ۴۵ قانون تامین اجتماعی

نحـوه تسـليم اعتـراض و درخواسـت تجديدنظـر و تشـكيل جلسـات هيأت‌هـا و ترتيـب رسـيدگي و صـدور رأي و ابلاغ بـه موجـب آیین نامـه‌اي خواهـد بـود كه به پيشـنهاد هیأت مدیـره سـازمان بـه تصويب شـوراي عالي سـازمان خواهد رسـيد. (آیین نامه این مـاده در تاریخ ۱۳۷۳/۰۵/۲۴ به تصویب رسیده است).

برخی از نکات مطرح شده در آئین نامه مذکور:

طبق آئین نامه مذکور جلسات‌ هیات‌های‌ بدوی‌ و تجدیدنظر با حضور كلیه‌ اعضاء رسمیت‌ می‌یابد و سازمان‌ مكلف‌ است‌ زمان‌ تشكیل‌ جلسات‌ را باطلاع‌ اعضاء برساند.

پس‌ از ابلاغ‌ رای‌ هیات‌ بدوی‌ در صورتیكه‌ مورد مطالبه‌ بیش‌ از ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال‌ بوده‌ و كارفرما، سازمان‌ و یا هر دو به‌ میزان‌ مورد مطالبه‌ معترض‌ باشند بایستی‌ ظرف‌ ۲۰ روز از تاریخ‌ ابلاغ‌ رای‌ «فرم‌ اعتراض‌ به‌ رای‌ هیات‌ بدوی‌» را تكمیل‌ و به‌ واحد ابلاغ‌ كننده‌ رای‌ تسلیم‌ نمایند.

در مورادی كه‌ رای‌ هیات‌ها مبهم‌ تشخیص‌ داده‌ شود مراتب‌ به‌ هیات‌های‌ صادر كننده‌ رای‌ منعكس‌ و هیات‌ها مكلفند به‌ موضوع‌ رسیدگی‌ نمایند. هرگاه‌ در تنظیم‌ رای‌ اشتباه‌ در حساب‌ یا سهو قلم‌ و یا سایر اشتباهات‌ رخ‌ دهد هیات‌ می‌بایست‌ رای‌ را اصلاح‌ نماید. همچنین آراء صادره‌ باید به‌ سازمان‌ و كارفرما ابلاغ‌ گردد.

در موقع‌ ابلاغ‌ باید یک‌ نسخه‌ از رای‌ به‌ كارفرما تسلیم‌ و نسخه‌ دوم‌ كه‌ به‌ رویت‌ رسیده‌ است‌ جهت‌ اقدام‌ به‌ سازمان‌ اعاده‌ شود. ابلاغ‌ رای‌ به كارفرما به وسیله‌ مامور ابلاغ‌ یا به وسیله‌ نیروهای‌ انتظامی‌ و براساس‌ ضوابطی‌ كه‌ در قانون‌ آئین‌ دادرسی‌ مدنی‌ برای‌ ابلاغ‌ احكام‌ محاكم‌ (فصل سوم مبحث دوم) مقرر گردیده‌ است‌، انجام‌ خواهد گرفت.‌

بنر قرارداد کار - وکیل اداره کار

اعلامیه بدهی برآوردی تامین اجتماعی چیست؟

اعلامیه بدهی برآوردی تامین اجتماعی سندی است که توسط سازمان تامین اجتماعی صادر می‌شود و به کارفرمایان و پیمانکاران ابلاغ می‌گردد. این سند حاوی اطلاعاتی در خصوص میزان بدهی تخمینی کارفرما یا پیمانکار به سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه و سایر مطالبات معوقه است.

هدف از صدور اعلامیه بدهی برآوردی تامین اجتماعی:

اطلاع‌رسانی به کارفرما یا پیمانکار در خصوص میزان بدهی تخمینی خود به سازمان تامین اجتماعی

ایجاد فرصتی برای کارفرما یا پیمانکار جهت بررسی و در صورت تمایل، اعتراض به بدهی اعلام شده

فراهم آوردن زمینه برای وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی از طریق مراجع قانونی در صورت عدم پرداخت یا عدم اعتراض کارفرما یا پیمانکار

محتوای اعلامیه بدهی برآوردی تامین اجتماعی:

  • مشخصات کارفرما یا پیمانکار
  • دوره زمانی مورد محاسبه
  • جزئیات بدهی (شامل حق بیمه، جریمه دیرکرد، سایر مطالبات)
  • مبلغ کل بدهی
  • مهلت قانونی جهت اعتراض به بدهی

مراحل صدور اعلامیه بدهی برآوردی تامین اجتماعی:

۱. بررسی سوابق و اسناد مربوط به پرداخت حق بیمه توسط کارفرما یا پیمانکار توسط سازمان تامین اجتماعی

۲. محاسبه بدهی تخمینی کارفرما یا پیمانکار

۳. صدور اعلامیه بدهی برآوردی و ابلاغ آن به کارفرما یا پیمانکار

نکات مهم در خصوص اعلامیه بدهی برآوردی تامین اجتماعی:

اعلامیه بدهی برآوردی صرفاً یک سند تخمینی است و ممکن است در نهایت، پس از رسیدگی و بررسی‌های دقیق، مبلغ نهایی بدهی متفاوت باشد.

کارفرمایان و پیمانکاران موظف هستند پس از دریافت اعلامیه بدهی برآوردی، آن را به دقت بررسی نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت یا اشتباه، در مهلت قانونی نسبت به آن اعتراض نمایند.

عدم اعتراض به اعلامیه بدهی برآوردی به منزله تأیید صحت آن و تعهد به پرداخت مبلغ اعلام شده تلقی می‌گردد.

در صورت عدم پرداخت یا عدم اعتراض کارفرما یا پیمانکار به بدهی اعلام شده، سازمان تامین اجتماعی می‌تواند از طریق مراجع قانونی نسبت به وصول مطالبات خود اقدام نماید.

ویژگی های متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی

ویژگی های متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی

برای نگارش متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی قوی و قانع کننده، رعایت نکات زیر ضروری است:

۱. وضوح و صراحت:

متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی باید به طور واضح و شفاف، دلیل یا دلایل اعتراض را بیان کند. از به کار بردن اصطلاحات تخصصی و پیچیده که ممکن است برای مخاطب عام قابل فهم نباشد، خودداری کنید.

۲. استناد به مدارک:

در صورت امکان، مدارک و مستنداتی که از صحت ادعای شما پشتیبانی می‌کنند را به متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی ضمیمه کنید. این مدارک می‌توانند شامل اسناد و مدارک مربوط به پرداخت حق بیمه، فیش‌های حقوقی، قراردادها، و سایر مستندات مرتبط باشند.

۳. لحنی مودبانه و قاطع:

لحن متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی باید مودبانه و در عین حال قاطع باشد. از استفاده از الفاظ توهین‌آمیز یا تهدیدآمیز خودداری کنید، زیرا این امر می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

۴. ساختار منظم:

متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی باید ساختاری منظم و مرتب داشته باشد. از عناوین و زیرعنوان‌ها برای تفکیک مطالب و سهولت در درک آن استفاده کنید.

۵. رعایت اصول نگارش:

متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی باید از نظر املایی و نگارشی صحیح باشد. از غلط‌های املایی و نگارشی که می‌توانند بر اعتبار متن خدشه وارد کنند، خودداری کنید.

۶. طول مناسب:

متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی باید به اندازه کافی بلند باشد تا تمام دلایل و مستندات شما را به طور کامل شرح دهد، اما در عین حال نباید آنقدر طولانی باشد که مخاطب را خسته کند.

7. ارائه راه حل:

در صورت تمایل، می‌توانید در متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی راه حلی جایگزین برای بدهی اعلام شده ارائه دهید. این امر نشان می‌دهد که شما به دنبال حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوع هستید.

۸. ذکر اطلاعات تماس:

در انتهای متن اعتراض به بیمه تامین اجتماعی، اطلاعات تماس خود را به طور کامل ذکر کنید تا سازمان تامین اجتماعی بتواند در صورت نیاز با شما تماس بگیرد.

نکات تکمیلی:

  • قبل از نگارش متن اعتراض، به طور کامل با قوانین و مقررات مربوط به اعتراض به بدهی تامین اجتماعی آشنا شوید.
  • در صورت نیاز، از یک مشاور حقوقی یا متخصص امور تامین اجتماعی برای نگارش متن اعتراض خود کمک بگیرید.
  • پس از ارسال متن اعتراض، به طور مرتب پیگیر روند رسیدگی به آن باشید.
نمونه متن اعتراض به بدهی برآوردی تامین اجتماعی

نمونه متن اعتراض به بدهی برآوردی تامین اجتماعی

با سلام و احترام

اینجانب، [نام و نام خانوادگی کارفرما یا پیمانکار]، در تاریخ [تاریخ] اعلامیه بدهی برآوردی شماره [شماره اعلامیه] را از شعبه محترم [نام شعبه] دریافت نمودم. در این اعلامیه، مبلغ [مبلغ بدهی] به عنوان بدهی اینجانب به سازمان تامین اجتماعی قید شده است.

با بررسی دقیق این اعلامیه، به موارد زیر در خصوص بدهی اعلام شده معترضم:

متن اعتراض به بدهی تامین اجتماعی بابت عدم فعالیت کارگاه

در اعلامیه بدهی برآوردی، دوره زمانی مورد محاسبه از تاریخ [تاریخ شروع] تا تاریخ [تاریخ پایان] قید شده است. در حالی که در این دوره، فعالیت کارگاه اینجانب به طور کامل متوقف [دلیل توقف فعالیت] بوده است. لذا با توجه به عدم فعالیت کارگاه در این دوره، هیچگونه تعهدی برای پرداخت حق بیمه در این خصوص ندارم و تقاضا دارم که سازمان محترم تامین اجتماعی نسبت به حذف حق بیمه مربوط به این دوره از بدهی اینجانب اقدام نماید.

مدارک و مستندات:

  • [کپی پروانه فعالیت کارگاه]
  • [نامه یا گواهی مربوط به توقف فعالیت کارگاه]

نمونه متن اعتراض به جریمه بیمه تامین اجتماعی بابت تعداد کارگران

در اعلامیه بدهی برآوردی، تعداد [تعداد کارکنان] نفر کارگر بیمه شده برای کارگاه اینجانب در نظر گرفته شده است. در حالی که در این دوره، تعداد واقعی کارگران بیمه شده در کارگاه اینجانب [تعداد واقعی کارگران] نفر بوده است.
لذا با توجه به مغایرت تعداد کارگران بیمه شده اعلام شده در اعلامیه با تعداد واقعی کارگران، تقاضا دارم که سازمان محترم تامین اجتماعی نسبت به اصلاح مبلغ حق بیمه مربوط به این بخش از بدهی اینجانب اقدام نماید.

مدارک و مستندات:

  • [لیست حقوق و دستمزد کارکنان مربوط به دوره مورد نظر]
  • [اسناد و مدارک مربوط به بیمه شدن یا فسخ بیمه کارکنان]

نمونه متن اعتراض به بدهی برآوردی تامین اجتماعی بابت نرخ حق بیمه

در اعلامیه بدهی برآوردی، نرخ حق بیمه [نرخ حق بیمه اعلام شده] برای کارکنان اینجانب در نظر گرفته شده است. در حالی که با توجه به نوع فعالیت کارگاه و شرایط شغلی کارکنان، نرخ حق بیمه واقعی [نرخ حق بیمه واقعی] می‌باشد.
لذا با توجه به مغایرت نرخ حق بیمه اعلام شده در اعلامیه با نرخ حق بیمه واقعی، تقاضا دارم که سازمان محترم تامین اجتماعی نسبت به اصلاح مبلغ حق بیمه مربوط به این بخش از بدهی اینجانب اقدام نماید.

مدارک و مستندات:

  • [پروانه فعالیت کارگاه]
  • [اسناد و مدارک مربوط به نوع فعالیت کارگاه]
  • [اسناد و مدارک مربوط به شرایط شغلی کارکنان]

لذا با توجه به موارد فوق الذکر، تقاضا دارم که سازمان محترم تامین اجتماعی پس از بررسی دقیق مدارک و مستندات ارائه شده، نسبت به اصلاح و یا حذف بدهی اعلام شده اقدام نماید.

نکات:

  • موارد فوق الذکر صرفاً نمونه‌هایی از اعتراضات رایج به بدهی برآوردی تامین اجتماعی هستند. شما می‌توانید با توجه به شرایط خودتان، موارد اعتراض خود را به طور دقیق و مستند ارائه دهید.
  • در صورت تمایل می‌توانید به تعداد موارد اعتراض خود اضافه کنید.
  • حتماً به جای عبارت‌های داخل پرانتز، اطلاعات مربوط به خودتان را وارد کنید.
  • به همراه متن اعتراض، حتماً مدارک و مستنداتی که از صحت ادعای شما پشتیبانی می‌کنند را ضمیمه کنید.

اگر در حال حاضر با مشکلاتی مانند عدم دریافت حقوق، شرایط نامناسب کاری یا اخراج ناگهانی بدون قرارداد کار مواجه هستید، با کارشناسان حقوقی «کارتامین» تماس بگیرید. ما به شما کمک می‌کنیم تا با بررسی دقیق پرونده و ارائه راهنمایی‌های تخصصی، مسیر شکایت از کارفرما بدون مدرک را برای شما هموار کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، با شماره ۷۷۳۴۶۹۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا فرم مشاوره رایگان با بهترین وکلای اداره کار تهران را پر کنید. همچنین برای مشاهده قراردادهای کار به بانک قراردادهای کارتامین مراجعه فرمایید.

مقالات مرتبط

با کارشناسان ما در ارتباط باشید

15 پاسخ

  1. سلام
    قرارداد پیمانکاری با شرکت برق منطقه ای داشتیم که در فروردین ماه امسال زمان قرارداد تمام شده بود ولی بعلت مسائل مربوط به صورتوضعیت قطعی و صورتوضعیت تعدیل قطعی امکان ارسال مشخصات پروژه ازجمله کارکرد نهایی برای صدور مفاصا از سوی اداره برق به سازمان تامین اجتماعی مقدور نبود و در این فاصله زمانی نیز سازمان تامین اجتماعی راسا با ضریب 16 درصد بدهی محاسبه کرده و تا مرحله بدهی قطعی پیش رفت و تامین اجتماعی حسابهای شرکت ما را مسدود کرد و متاسفانه هیچ اعتراضی هم به این اعلام بدهی صورت نپذیرفته بود تا اینکه نامه درخواست صدور مفاصا حساب را برق ( کارفرما ) به سازمان تامین اجتماعی فرستاد و در نامه درصد مکانیکی و دستی مشخص شده است که با محاسبه دستی و مکانیکی حق بیمه از 16 درصد به 10 درصد کاهش خواهد یافت ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی با استناد به اینکه بدهی قطعی شده است و حسابها مسدود شده است و به هیچ عنوان امکان محاسبه مجدد وجود ندارد و حتما باید بدهی باید پرداخت شود
    لطفا راهنمایی بفرمایید که با استناد به چه ماده ای میتوانیم درخواست محاسبه مجدد برای این بدهی مضاعف را داشته باشیم
    متشکر

    1. سلام با مدارک و مستندات و لایحه قوی به دیوان عدالت اداری مراجعه کنید و نگران نباشید

  2. سلام در صورتی که بدهی موضوع ماده 38 به شرکت اعلام و در موعد به هیات تشخیص اعتراض ندهد، آیا می شود پس از قطعیت برای ابطال برگه اعلام بدهی به دیوان عدالت اداری مراجعه کرد؟

  3. سلام کارگری داشتیم که در زمان ارسال لیست فروردین، ترک کارش1401/01/01خورده ولی در زمان حضور بازرس یعنی1401/01/22اعلام شده که حضور داره،(بدلیل عدم اطلاع که کارگر قصد کار نداره)-الان سازمان برگه ای ابلاغ کرده و کارگاه رو برای این چند ماه مشمول بدهی کرده
    بنظر شما آیا اعتراض به این ابلاغ باعث میشه بخشودگی بدن رو بدهی کارگاه؟در واقع اثری داره یا نه؟

    1. سلام
      بله به کمیسیون ماده ۱۶ مراجعه کنید و اسنادتون رو ارائه کنید

  4. سلام وقت بخیر
    افرادی را با عنوان گزارش بازرسی مربوط به سالهای 97 و 98 و 99 به شرکتما منسب کردند که اصلاً جزء کارکنان ما نبودند بعد از گذشت این سالها اواخر بهمن 1400 اعلامیه بدهی برای ما صادر کردند و ما نتونستیم در مهلت یک ماهه اعتراض ثبت کنیم و اعلام اخطاریه بعد رو دقیقاً 28 اسفند بارگذاری کردند و 6 فروردین اجرائیه صادر کردند گذشت از اینکه این تأخیر در اعلام و بعد از چندسال با تعجیل و در ایام تعطیلی با تعجیل کار انجام دادند که جای تعجب داره، سوال من اینه که حالا ما برای اعتراض چکار میتونیم بکنیم؟ آیا اگر به دیوان شکایت کنیم فایده ای داره؟ البته گفتند که تا ده روز دیگه اگر پرداخت نکنید هم جریمه میشید و هم کد کارگاه رو می بندند..
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام در هر حال میتوانید به دیوان عدالت شکایت کنید اما در صورتی که برای ادعای خود مدارکی نداشته باشید نتیجه دلخواهتان را نخواهید گرفت

  5. سلام. کارگاهی دارم که کالا تامین کردیم برای شرکتی و توی قرارداد زده بودن تهیه و حمل درصورتیکه شرکت ما برای حمل اون کالا خود اقدام کردیم و در این زمینه هم نه نیازی به کارگر بوده و فقط از لیفتراک جهت حمل صندوق کالا استفاده شده. تامین اجتماعی 7 درصد مبلغ قرارداد رو طبق ماده 38 قانون تامین اجتماعی کسر کرده و ابلاغیه ای جهت پرداخت بدهی به کارتابل فرستاده لطفا رهنمایی بفرمایین چگونه برای این درخواست اعتراض کنم و ضمن اعتراض آیا اون 7 درصد کسر شده از مبلغ قرارداد بهم برگشت داده میشه؟

    1. سلام علی الحساب قبل از انقضای مدت اعتراض در سایت http://eservices.tamin.ir اعتراضتون رو ثبت کنید
      در صورتی که تمایل داشتید کارشناس دیده بان حقوق کار برای شما لايحه حقوقی تنظیم کند
      تصویر مدارک و مستندات خودتون رو به همراه شرح مختصر به ایمیل layehe@kar-tamin.ir ارسال کنید

  6. سلام قبل از اتمام مهلت اعتراض خودرا ثبت نمودم ولی تاکنون از طریق سایت تامین اجتماعی قابل رویت نیست . به تامین اجتماعی مراجعه نمودم گفتند بعضی اوقات به دلیل شلوغی و تراکم درخواست ها از طریق سیستم کمی زمان بر است تا ثبت شود ولی الان 12 روز است همچنان منتظریم که اعمال اعتراض از طریق سیستم انجام شود . لطفا راهنمایی فرمائید اگر اعتراض اعمال نشد چه کار کنیم

    1. سلام
      متاسفانه اختلال در شبکه های سازمان ها گاها بوجود می آید
      در صورتی که مهلت اعتراض شما به اتمام برسد و اخلال برطرف نشود باید از طریق دیوان عدالت اداری موضوع را پیگیری کنید

  7. باسلام .
    یکی از کارکنان ما 28 روز مرخصی استعلاجی داشته که این 28روز را پزشک معتمد تامین اجتماعی مهر کردند . گزارش بازرسی بیمه موجود است. غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت شده است. جزو سابقه ایشان محاسبه شده است اما قسمت درآمد شعبه 6 اشتباها کارفرما را جریمه کرده و ابلاغ ارسال کرده اند هیئت بدوی هم رای به پرداخت بدهی داده اند . اما روی چه حسابی خدا میداند . بعد از اینکه رای هیئت تجدید نظر بیاید بنده کجا باید مراجعه کنم . با سپاس

    1. سلام دوست عزیز نگران نباشید معمولا شعبه از این دست آرا صادر میکنن
      جای نگرانی نیست با در دست داشتن مدارک ادعاتون به کمیسیون ماده 16 تامین اجتماعی مراجعه کنید این بدهی را حذف میکنند

  8. سلام وقت بخیر ، کارگاه دارای بدهی قطعیست(اسم سه نفر از پرسنل که تسویه شدن به اشتباه توی لیست بازرسی اومده در حالیکه سال قبل تسویه و ترک کار درج شده و جایی دیگه مشغول به کار شدن) در مهلت مقرر اعتراض ثبت نشده و پس از صدور اجرائیه و برگ قطعی بدهی ، به صورت غیرحضوری اعتراض طبق ماده 16 آئیین نامه ثبت شده. و مدارک تسویه پرسنل نیز بارگذاری شده ، بعد از گذشت 2 ماه هنوز جوابی نیومده ، باید پرداخت کنیم بدهی رو یا منتظر مشخص شدن نتیجه اعتراض باشیم؟

    1. سلام، بهتر است منتظر جواب کمیسیون باشید ، چون همونطور که میدانید پولی که به صندوق واریز بشه برای برگرداندن ش دوندگی زیادی باید انجام بدید،
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های ماه
تغییر حقوقی مالکیت کارگاه

تغییر حقوقی مالکیت کارگاه (ماده ۱۲ قانون کار): به استناد ماده 12 قانون كار. :« هرنوع تغيير حقوقي در وضع مالكيت كارگاه از قبيل فروش يا انتقال به هر شكل، تغيير نوع توليد،‌ادغام در موسسه ديگر، ملي شدن كارگاه، فوت مالك و امثال اينها،‌در رابطه قراردادي كارگراني كه قراردادشان قطعيت يافته است موثر نمي باشد و كارفرماي جديد…

حداقل دستمزد سال 99 چقدر شد؟

جدول زیر میزان قطعی افزایش مزد سال 99 مصوب شورای عالی کار میباشد که در صورت تصویب هیات وزیران حق مسکن به 2000000 ریال افزایش خواهد یافت و در حال حاضر مبلغ آن همچون سال گذشته 1000000 ریال باقی خواهد ماند.

دادنامه 1288 هيات عمومي ديوان عدالت اداري

دادنامه 1288 هيات عمومي ديوان عدالت اداري همچنين در فراز پاياني تبصره ماده 36 قانون تامين اجتماعي در يك جمله مطلق، (در هر حال) كارفرما را مسئول پرداخت حق بيمه اعلام نموده است.

بیمه بیکاری در قانون کار

دولت مکلف است در اجرای اصل بیست و نهم قانون اساسی و با استفاده از درآمدهای حاصل از مشارکت مردم و نیز از طریق ایجاد صندوق بیمه بیکاری نسبت به تامین معاش کارگران بیکار شده

حق بیمه قراردادهای خرید و فروش

حق بیمه قراردادهای خرید و فروش حق بیمه اینگونه از قراردادها در شعب سازمان تامین اجتماعی به شیوه‌های متنوعی محاسبه می‌گردد که می‌تواند مشمول حق بیمه‌های گوناگونی از 0 تا 7درصد و گاها با دریافت 5 الی 20 درصد بالاسری با ضریب 15درصد محاسبه گردد.

دریافت دو حقوق بازنشستگی

دریافت دو حقوق بازنشستگی:…..در وافع شما یک حقوق را به عنوان بازنشسته از سازمان دریافت می نمائید و یک حقوق نیز تحت عنوان بازمانده (دریافتی از بابت همسر فوت شده)……

با کارشناسان ما در ارتباط باشید

فهرست مطالب

جستجو کردن

مشاوره رایگان با وکیل اداره کار

برای رزرو مشاوره رایگان با وکلای کارتامین فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.