جستجو کردن
دسته‌بندی‌ها
آیین دادرسی کار

مقررات متفرقه قانون کار

مقررات متفرقه قانون کار (بخش دوم)

کارگران نمونه

به منظور تشویق نیروهای کارگری مولد، متخصص، مخترع و مبتکر، وزارت کار مکلف است همه ساله در مورد انتخاب کارگران نمونه سال اقدام نماید.ضوابط اجرایی انتخاب کارگران نمونه موضوع تبصره ماده 195 قانون کار به تصویب وزیر کار وقت رسیده است.

به منظور تشویق نیروهای کارگری مولد، متخصص، مخترع و مبتکر، وزارت کار مکلف است همه ساله در مورد انتخاب کارگران نمونه سال اقدام نماید.ضوابط اجرایی انتخاب کارگران نمونه موضوع تبصره ماده 195 قانون کار به تصویب وزیر کار وقت رسیده است.

وزارت کار مکلف است آموزشهای لازم جهت رشد و شکوفایی استعدادهای کارگران را با برگزاری کلاسها و یا از طریق رسانه های گروهی یا طرق مقتضی دیگر انجام دهد. در حال حاضر متاسفانه حجم انجام شده این اقدامات نسبت به جمعیت هدف کافی و پاسخگو نبوده و لازم است تا از ظرفیت های موجود دیگری همچون رسانه ملی در این خصوص بهره جست و نسبت به تعالی جامعه هدف اقدامات بیشتری صورت پذیرد.

دولت مکلف است به کارگرانی که قصد مهاجرت از شهر به روستا و انجام کار کشاورزی دارند، تسهیلات و مشوقات لازم را ارائه نماید.

مقررات متفرقه قانون کار – وابسته کار

وزارت کار می تواند در موارد ضرورت، برای تنظیم کار ایرانیان خارج از کشور، در نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران وابسته کار منصوب نماید.

وابسته کار، توسط وزیر کار تعیین و پس از موافقت وزیر امور خارجه منصوب و اعزام می گردد.

مقررات متفرقه قانون کار 1
https://www.kar-tamin.ir/%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d8%ba%d9%84-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81

آیین نامه اجرایی موضوع تبصره 2 ماده 198 قانون کار، راجع به انتصاب وابسته کار در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشورمورخ 10/07/81 به تصویب هیات وزیران رسیده است.

با تصویب قانون کار فعلی و آیین نامه های اجرایی آن، قوانین کار و کار کشاورزی مغایر با این قانون لغو می شود.

وزارت کار مکلف است کلیه حقوق و تکالیف مقرر در قانون کار را با روشهای مناسب به اطلاع کارگران و کارفرمایان برساند.

وزارت کار و دادگستری، مامور اجرای قانون کار می باشند.

قانون کار فعلی مورخ 02/07/68 به تصویب مجلس رسید که موادی از آن مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان قرار گرفت که نهایتا این قانون مشتمل بر 203 ماده و 121 تبصره مورخ 29/08/69 به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

مقررات متفرقه قانون کار بخش اول

مقالات مرتبط

با کارشناسان ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های ماه
بازرسی کار (بخش دوم)

بازرسان کار و کارشناسان بهداشت کار حق ندارند اسرار و اطلاعات و یا نام اشخاصی را که به آنان اطلاعات دادند حتی پس از انفصال از خدمت فاش نمایند در غیر اینصورت مشمول مجازات مقرر در قانون مجازات اسلامی می شوند.

قانون كار و دانشگاه آزاد اسلامي

قانون كار و دانشگاه آزاد اسلامي: اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي در جلسات 102و127و128و131 شوراي انقلاب فرهنگي كه به ترتيب در تاريخ 65/11/7و66/7/21و66/8/11 تشكيل شده به تصويب رسيد كه در اين رابطه با توجه به فرمان مورخ 1363/12/6 حضرت امام (ره) مبني …

شرايط اساسي صحت قرارداد كار

شرايط اساسي صحت قرارداد كار: گفتيم كه قرارداد كار نوعي عقد است بنابراين مقررات قانون مدني در مورد شرايط اساسـي صحت عقود نيز در مورد قرارداد كار جاري مي باشد. قانون كار نيـز در ايـن مـورد تقريبـا همان مقررات را تقرير نموده است. ماده (190 (قـانون مـدني شـرايط ذيـل را بـراي صـحت معامله (و عقود) مقرر كرده است…

شرایط کار (بخش دوم – تعيين حداقل مزد، ماموريت، طرح طبقه بندي مشاغل)

شورای عالی کار همه ساله میزان حداقل مزد کارگران را با توجه به درصد تورمی اعلامی از طرف بانک مرکزی و با مد نظر قراردادن تامین یک خانواده تعداد متوسط حسب اعلام مراجع رسمی که یک خانواده 4 نفره میانگین آن می باشد مشخص می نماید…

همه چیز در مورد خاتمه قرارداد كار

لازم بذكر است كه تبصره ماده 21 قانون كار را بايد همراه با ماده 25 آن قانون تفسير كرد و با جمع كردن آنها بدين نتيجه ميرسيم كه از آنجاييكه در قراردادهاي مدت موقت هيچيك از طرفين حق فسخ قرارداد را به تنهايي ندارند (موضوع ماده 25 قانون كار) فلذا موضوع استعفاء صرفا ناظر بر قراردادهاي دائم مي باشد و در قراردادهاي مدت موقت موضوعيت ن…

با کارشناسان ما در ارتباط باشید

فهرست مطالب

جستجو کردن

مشاوره رایگان با وکیل اداره کار

برای رزرو مشاوره رایگان با وکلای کارتامین فرم زیر را تکمیل کنید. همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.