قوانین و مقررات

سند حاضر قرارداد حقوقی و لازم‌الاجرا بین کاربر سایت («شما» و یا «کاربر» و یا «خریدار») و دیده بان حقوق کار ایران («ما» و «کار-تامین») است. کار – تامین طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف­ کننده فعالیت می‌کند. درصورتی‌که کاربر قصد عضویت و استفاده از خدمات سامانه کار – تامین را داشته باشد، لازم است متن قوانین و مقررات («قرارداد») را به نحو کامل مطالعه و سپس اقدام به استفاده از وب­سایت و یا عضویت در آن نماید.

استفاده از سامانه کار – تامین ، اقدام به عضویت، اقدام به ورود کاربر به وب‌سایت، و استفاده از سایر خدمات ارائه‌شده، به معنای آگاه بودن از قرارداد و قبول مفاد و شرایط آن است. کاربر همچنین می­پذیرد که رابطه بین کار – تامین و ایشان توسط این قرارداد سامان داده شود و هرگونه تراکنش مالی و غیرمالی بین طرفین تحت پوشش این قرارداد خواهد بود. لذا درصورتی‌که موادی از این قرارداد یا کلیت آن موردتوافق کاربر نباشد، حق استفاده از خدمات کار – تامین را ندارد. این توافق بر اساس ماده ۵ قانون تجارت الکترونیک و ماده ۱۰ قانون مدنی تنها مرجع مورد قبول در روابط کار – تامین و کاربران خواهد بود.

به دلیل اهمیت سند حاضر و نیز به‌منظور تسهیل مطالعه برای کاربر، مفاد هر ماده در بخش های مرتب شده، برای شما فراهم‌شده است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در قرارداد حاضر، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی فی‌مابین کاربر و کار – تامین محسوب می‏‌شود.

الف- تعاریف

فروشگاه آنلاین: فروشگاهی بر بستر اینترنت که امکان فروش و ارائه محصولات، خدمات و دریافت وجه متقابل آن به‌صورت بر خط و بلادرنگ از طریق آن میسر است.

محصولات دیجیتال: کالاها و خدماتی که امکان ارائه و دریافت آن‌ها را طریق اینترنت وجود دارد.

سامانه (پلتفرم) کار – تامین: یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات و فایل‌های حقوقی است که به ‌عنوان حق‌العمل کار طبق قانون تجارت عمل می‌نماید.

کاربر: هر شخص حقیقی یا حقوقی است که از سامانه کار – تامین استفاده می‌نماید. اشخاص با ثبت‌نام در سامانه کار – تامین و فشردن دکمه ثبت‌نام اعلام می‌کنند که کلیه مفاد قرارداد را مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام به بهره‌برداری از سامانه کار – تامین می‌نمایند.

خریدار: کاربری است که به‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی، اقدام به ثبت سفارش و پرداخت هزینه محصولات مورد عرضه در سامانه کار – تامین می‌نماید.

فروشنده: کسی است که به‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی که به‌ واسطه کار – تامین اقدام به فروش یک محصول به ‌صورت آنلاین می‌نماید.

حساب کاربری: حساب کاربری کاربر در سایت به آدرس https://kar-tamin.ir که کاربر از طریق این حساب می‌تواند فهرست محصولات خریداری‌شده یا منتشرشده خود را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات کاربر در آنجا ثبت‌شده و قابل‌ویرایش و بروز رسانی است.

محصول: هر یک از محصولات ارائه‌شده توسط فروشندگان و سایر کاربران در کار – تامین است.

محصولات بومی‌سازی شده: محصولاتی که به صورت اورجینال از سایر منابع خریداری شده و عبارت های قابل ترجمه در محصول به زبان فارسی ترجمه شده و سبک نمایش بخش های مختلف محصول نیز برای زبان فارسی (جهت راست به چپ) اصلاح شده است.

تحویل محصول: منظور از تحویل محصول، اعطای مجوز بهره‌برداری از محصول موردنظر خریدار از طریق ارائه لینک دانلود محصول موصوف و یا ارائه دسترسی بر اساس فاکتور یا قرارداد بین کاربر و کار – تامین است.

کیف پول: یک مفهوم انتزاعی از کیف پول مرسوم که هنگام خریدوفروش آنلاین جهت نگهداری اطلاعات حساب افراد (اعتبار) در فروشگاه آنلاین استفاده می‌شود. اعتبار موجود در کیف پول از طریق خرید شارژ الکترونیکی قابل‌افزایش است و معمولاً در صورت وجود اعتبار کافی در کیف پول کاربر، برای پرداخت صورتحساب، نیازی به استفاده از درگاه‌های پرداخت نیست.(فعلا غیرفعال)

شارژ الکترونیکی: یک محصول الکترونیکی (معمولاً مختص همان فروشگاه آنلاین) است که کاربران با خرید و پرداخت مبلغ آن از طریق درگاه‌های بانکی موجودی کیف پول خود را افزایش می‌دهند. معمولاً با خرید شارژ الکترونیکی، مبلغی نیز به‌عنوان جایزه به کاربر (مشتری) اختصاص می‌یابد. (امکان افزایش شارژ برای مدیر سیستم نیز مهیا است که در حال حاضر این خدمت غیر فعال میباشد)

محیط تست وردپرس: محیط استانداردی است که برای تست عملکرد هر یک از قالب ها و افزونه های وردپرس مورد استفاده قرار می گیرد، در این محیط به جز هسته اصلی وردپرس و قالب ها و افزونه های پیش فرض آن هیچ محصول دیگری در سایت وجود ندارد.

تیکت: سند الکترونیکی که حاوی مکاتبات خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران با یکدیگر و کار – تامین می باشد.

سیستم جامع تیکت: قابلیتی در حساب کاربری کاربران است که کلیه مکاتبات الکترونیکی خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران با یکدیگر یا کار – تامین در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل‌پیگیری است. در حال حاضر از طریق ایمیل معرفی شده در رسید خرید به جای سامانه جامع تیکت امکان برقراری ارتباط میسر است)

پشتیبانی: منظور از پشتیبانی، پاسخگویی به مشکلات مربوط به عدم دانلود محصول است.

درگاه پرداخت: یک سرویس تجارت الکترونیک است که کارت‌های بانکی را برای پرداخت جهت فروشگاه‌های آنلاین و سنتی پردازش می‌کند. درگاه پرداخت انتقال اطلاعات کلیدی بین پورتال پرداخت وب‌سایت کار – تامین به پردازنده/بانک را تسهیل می‌کند.

ب- مجوز استفاده

1-      با توجه به این مفاد قرارداد حاضر، کار – تامین حق استفاده غیر انحصاری، قابل‌فسخ و غیرقابل‌انتقال از سامانه کار – تامین را به («کاربر») اعطا می‌کند. کلیه حقوق، مالکیت و منافع سامانه کار – تامین در مالکیت انحصاری کار – تامین است.

2-   کاربر می‌پذیرد صرفاً استفاده‌ کننده سامانه کار – تامین است و لذا هیچ‌گونه رابطه استخدامی، پیمانکاری و مشارکت و نظایر آن با کار – تامین را ندارد و بدین سبب نمی‌تواند مدعی حقی گردد.

د- نمایندگی

کاربر تضمین می‌نماید که به‌عنوان اصیل و نه به نمایندگی از شخص دیگر از پلتفرم کار – تامین استفاده می‌کند. لذا درصورتی‌که به نمایندگی از شخص دیگری درصدد استفاده از پلتفرم کار – تامین باشد، بدین‌وسیله تضمین می‌نماید که حق پذیرفتن شرایط و مفاد قرارداد حاضر به نمایندگی از شخص موصوف را دارد.

‌ه- حساب کاربری

1-      برای استفاده از خدمات سامانه کار – تامین بایستی هر کاربر، اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری ایجاد نماید.

2-      کاربر مطلع است صرفاً اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند حق استفاده از سامانه کار – تامین و خرید محصول را دارا هست. لذا درصورتی‌که کاربر زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، صرفاً از طریق والدین یا قیم قانونی خود می‌تواند حساب کاربری داشته باشد.

3-      کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته‌شده در زمان ثبت‌نام و خرید محصول را به‌صورت صحیح و به‌روز وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام‌شده شخص کاربر است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، کار – تامین مجاز به پیگیری قضایی نزد مراجع ذی‌صلاح است. همچنین در صورت ایجاد تغییر در اطلاعات، کاربر ملزم به تغییر و به‌روزرسانی اطلاعات است، در غیر این صورت تا زمان به‌روزرسانی اطلاعات، اطلاعات قبلی مبنای عمل قرار می‌گیرد.

4-      کاربر موظف است صرفاً با ایمیل و شماره متعلق به خود نسبت به ثبت‌نام در سامانه کار – تامین اقدام نماید.

5-      هر شخص صرفاً می‌تواند یک حساب کاربری داشته باشند.

6-      در زمان ثبت‌نام، کاربر نام کاربری و کلمه‌ی عبور خود را تعیین می‌نماید. مسئولیت حفظ محرمانگی اطلاعات حساب کاربری بر عهده صاحب اطلاعات است. مسئولیت هرگونه اتفاقی که درنتیجه غفلت یا کوتاهی صاحب اطلاعات حادث شود، صرفاً بر عهده وی است. کاربر بدین‌وسیله موافقت می‌نماید هرگونه استفاده غیرمجاز از حساب کاربری و کلمه عبور خود یا هرگونه اقدام مخل امنیت را سریعاً به کار – تامین اطلاع دهد. تا زمانی که اطلاع‌رسانی به کار – تامین انجام‌نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام‌شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.

7-      کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به شخص حقیقی یا حقوقی دیگری منتقل کند و مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری اشخاص حقیقی و یا حقوقی نسبت به خدمات مربوط به کار – تامین انجام می‌شود به عهدۀ کاربری که اطلاعات هویتی وی ثبت شده است خواهد بود.

8-      مسئولیت‌های قانونی بهره‌برداری از خدمات کار – تامین در مورد کاربر شخص حقوقی، متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.

9-      کاربر همۀ داده‌پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده‌پیام‌های ارسال‌شده از ناحیۀ نامبرده غیرقابل استماع است.

10-   کاربر آگاه است با ثبت‌نام در سامانه کار – تامین ، ممکن است در راستای معرفی محصولات و خدمات و یا اطلاع‌رسانی رویدادها، ایمیل و یا پیامی را از سامانه کار – تامین دریافت نماید.

11-   کاربر می‌پذیرد که کار – تامین ممکن است از طریق ارسال پیامک به شماره از قبل تعریف‌شده، یا ایمیل به نشانی اعلامی توسط کاربر در زمان احراز هویت، به‌عنوان راه ارتباطی کار – تامین با وی استفاده کند. کاربر آگاه است که احراز هویت ممکن است در بازه‌های زمانی که توسط کار – تامین تعیین می‌شود، صورت می‌گیرد.

‌و- مالکیت معنوی

1-      کلیه محتوای سامانه کار – تامین و طراحی ظاهری آن (feel and look)ازجمله علائم تجاری، لوگو، قالب سایت، اثراتی که تحت حمایت قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1347 هستند، متن، گرافیک، دکمه‌ها، تصاویر، صداها، کلیپ‌های تصویری، دادهای گردآوری‌شده و نرم‌افزار، متعلق به کار – تامین و یا فروشندگان بنا به مورد و تحت حمایت قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی مصوب 1382، قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان و هنرمندان مصوب 1347 و قانون جرائم رایانه‌ای مصوب 1388 است.

2-      علائم تجاري موجود در سایت کار – تامین چه ثبت‌شده باشند یا خیر، متعلق به کار – تامین و یا فروشندگان بنا به مورد است و به‌موجب قرارداد حاضر هیچ مجوزی برای استفاده از آن‌ها داده نشده است و نمی‌توان بدون رضایت کتبی از کار – تامین بنا به مقتضی استفاده نمود.

3-      کار – تامین متذکر می‌شود که تمام حقوق مالکیت فکری متعلق به آن محفوظ است و اموال فکری متعلق به کار – تامین و فروشندگان در زمره‌ی باارزش‌ترین اموال آن‌ها محسوب می‌شود و کلیه ابزارهای قانونی را برای حفظ آن‌ها به کار خواهد گرفت.

4-      همه مطالب در دسترس از طریق سامانه کار – تامین ، جزئی از اموال کار – تامین محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار کار – تامین است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای کار – تامین محفوظ می‏‌دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از مطالب و اطلاعات موجود در سامانه کار – تامین صرفاً با مقاصد شخصی و با حفظ نام کار – تامین هستند.

‌ز- مالکیت معنوی محصولات

1-         کاربر می‌پذیرد با خرید هر محصول، در واقع صرفاً مجوز بهره‌برداری از آن‌ به‌صورت غیر انحصاری، غیر قابل انتقال، بدون محدودیت زمانی و برای یک محصول به وی اعطا شده است.

2-         کاربر می‌پذیرد استفاده از مجوز بهره‌برداری محصول، بایستی طبق مفاد و شرایط قرارداد حاضر صورت گیرد.

3-         کاربر آگاه است که فروش و پخش محصولات، در سایر پلتفرم‌ها و سایت‌ها، خسارات جبران ناپذیری را به کار – تامین و فروشنده محصولات وارد می‌نماید، بنابراین کاربر می‌پذیرد در صورتی که به سبب فعل یا ترک فعل وی، محصولات خریداری شده در سامانه کار – تامین ،  در سایت یا پلتفرم دیگر حتی با اعمال تغییرات، به صورت معوض یا رایگان در دسترس شخص ثالث قرار گیرد، به منظور جبران خسارت کار – تامین ، علاوه بر پرداخت کلیه مبالغی که بابت فروش و پخش محصولات شخصا یا شخص ثالث وصول کرده است، مبلغ دویست میلیون ریال معادل بیست میلیون تومان به وی پرداخت نماید.  همچنین در صورتی که کاربر محصول خریداری شده را بر روی چندین دامنه استفاده نماید، موظف است 20 برابر مبلغ اصلی محصول خریداری شده را پیش از اعمال هر گونه تخفیف یا سایر کسورات به سبب تخلف از تعهد قراردادی به کار – تامین پرداخت نماید.

ح- مسئولیت محدود

1-      کار – تامین منتهای تلاش خود را برای قرارگرفتن محتوای صحیح و یکنواخت می‌نماید ولیکن کار – تامین ، مدیران، کارکنان یا نماینده آن تضمینی در رابطه سامانه کار – تامین یا محتوای آن ازجمله از جهت صحت، کامل بودن، قابل‌اتکا بودن آن‌ها نمی‌دهند؛ آن‌ها بابت خساراتی که به سبب افشای اطلاعات خطاها، اشتباهات و باگ‌های استفاده از سامانه کار – تامین به کاربران وارد می‌شود، مسئولیتی نخواهند داشت. همچنین کار – تامین هیچ‌گونه مسئولیتی را در رابطه با عقد اشتباه قرارداد و استفاده نا صحیح در موارد غیر برای نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد و کاربر به ریسک خود از این متون حقوقی استفاده می‌نماید.

2-      خدمات کار – تامین به همان شکلی که هستند ارائه می‌شوند و هیچ‌گونه تضمین صریح و ضمنی شامل آن‌ها نمی‌گردد. کار – تامین هیچ‌گونه ضمانتی مانند بی‌عیب بودن و امنیت و …خدمات سامانه کار – تامین نمی‌دهد. همه ضمانت‌های کتبی و شفاهی در مورد خدمات کار – تامین که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار است. کار – تامین تحت هیچ شرایطی مسئول عواقب حقوقی احتمالی (مانند از صدور رای بر علیه شما) نخواهد بود.

3-      سقف خسارات اثبات‌شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع خدمات و محصولات، حداکثر معادل هزینه پرداختی آن محصول توسط خریدار بوده و کار – تامین هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.

ط- حل‌وفصل اختلافات

کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا در ارتباط با آن از جمله در خصوص انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن ابتدا از طریق مذاکره طرفین حل و فصل خواهد شد. در صورت عدم انجام مذاکرات، و یا عدم حصول نتیجه ظرف یک‌ماه پس از بروز اختلاف، هر یک از طرفین ‌می توانند اختلاف را به مرکز داوری سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران ارجاع نمایند که مطابق آئین داوری آن مرکز بصورت قطعی و لازم الاجراء حل و فصل گردد. داور علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذیربط را نیز مراعات خواهد نمود. شرط داوری حاضر، موافقتنامه‌ای مستقل از قرارداد اصلی تلقی می‌شود و در هر حال لازم الاجراء است.

ي- پرداخت

1-      درصورتی‌که کاربر با کلاهبرداری رایانه‌ای یا سایر جرایم رایانه‌ای یا بدون اخذ مجوز، به‌واسطه اطلاعات حساب بانکی و کارت‌بانکی شخص ثالث اقدام به خرید محصول نماید و بدین سبب کار – تامین متحمل خسارت ازجمله به نحو غیر انحصاری پرداخت هزینه اخذ وکیل، هزینه رفت‌وآمد به مراجع رسیدگی و هزینه دادرسی گردد و یا به پرداخت مبلغی محکوم گردد، مکلف به پرداخت 10 برابر هزینه‌های صورت گرفته به کار – تامین خواهد بود.

2-      امکان بازگشت وجه شارژهای انجام‌شده در کیف پول به‌هیچ‌وجه وجود ندارد. در این راستا کاربر می‌پذیرد در صورت برقرار بودن شرایط مرجوعی محصول طبق مفاد قرارداد حاضر، تعهد به بازگشت وجه ظرف 6 روز از تاریخ قبول مرجوعی، فقط به‌صورت شارژ کیف پول انجام‌شده و کاربر می‌تواند محصول دیگری را از کار – تامین خریداری کند.

ك- قطع خدمات و مسدود کردن حساب کاربری

  1. 1. کار – تامین در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد که عضویت یک کاربر می‌تواند برای کار – تامین یا سایر کاربران مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات کار – تامین را دارد، این موضوع متعاقباً به اطلاع کاربر می‌رسد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچ‌گونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت. مهم‌ترین مصادیق این بند به‌نحوه غیر انحصاری به شرح زیر می‌باشد:

1.1.           فروش و یا پخش محصولات کار – تامین به نحو مستقیم یا غیر مستقیم، در سایر پلتفرم‌ها و سایت‌ها، به سبب فعل یا ترک فعل کاربر؛

1.2.           استفاده همزمان بر روی سایتهای دیگر؛

1.3.           در صورتی که کاربر با ایمیل یا شماره متعلق به دیگری اقدام به ثبت‌نام در سامانه کار – تامین نماید؛

1.4.           کاربر بیش از یک حساب کاربری داشته باشد؛

تبصره: در این حالت یکی از حساب‌ها به صلاحدید کار – تامین حذف و پنل کاربری مسدود می‌شود؛

1.5.           هرگونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار کار – تامین شود؛

1.6.           توهین و یا افترا زدن به  کار – تامین یا سایر کاربران و فروشندگان به هر نحو (از جمله به نحو غیر انحصاری از طریق پنل کاربری کاربر یا در فضای مجازی)

1.7.           به سبب اعمال مفاد بخش حاضر حساب کاربری کاربر مسدود شده باشد، ولیکن مجددا اقدام به افتتاح حساب کاربری نماید؛

1.8.           هرگونه تبلیغ محصول دیگر و ایجاد بحث در مورد پلتفرم‌های دیگر از طریق پنل کاربری کاربر در وب‌سایت کار – تامین.

  1. 2. کاربر می‌پذیرد در صورتی که حساب کاربری به سبب یکی از موارد فوق‌الذکر مسدود شود، افتتاح مجدد حساب کاربری در کار – تامین (غیر از بخش 1.4 ماده حاضر که یکی از حساب‌های کاربری پابرجا خواهد ماند)، دانلود مجدد کلیه محصولات خریداری شده و پشتیبانی محصولاتی که از طریق حساب کاربری مسدود شده صورت گرفته است، امکان نخواهد داشت. کاربر بدین‌وسیله هرگونه ادعایی را در این مورد از خود سلب و اسقاط می‌نماید.
  1. 3. در صورتی که کاربر از سامانه کار – تامین ، محصولی را خریداری نکرده باشد، کار – تامین می‌تواند بدون هیچ دلیلی حساب کاربری وی را با ارسال اطلاعیه طبق بخش «م» مسدود نماید و دسترسی کاربر مذکور به خدمات ژاکِت را حذف نماید.
  1. در صورتی که به هر دلیل دیگری حساب کابری کاربر، مسدود شود، مقررات این ماده اعمال خواهد شد.

م- ارتباطات الکترونیکی

کلیه مکاتبات الکترونیکی میان کاربران و فروشندگان و نیز کاربران با کار – تامین در سیستم جامع تیکت کار – تامین صورت می‌گیرد. کاربر می‌پذیرد ارسال هرگونه اطلاعیه و ابلاغیه از طریق این سیستم به منزله ابلاغ تلقی می‌گردد.

ن- تحویل محصول

1- پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن محصول خریداری‌شده، لینک دانلود در حساب کاربری خریدار درج می‌شود. عدم دسترسی خریدار به لینک دانلود یا وجود مشکل در دانلود محصول، مانع تحویل محصول نمی‌گردد و خریدار ضمن اعلام مشکل در تیکت پشتیبانی، می‌باید حداقل ۷۲ ساعت منتظر بماند تا مشکل رفع شود و لینک سالم برای ایشان ارسال گردد.

2- کلیه سفارش‌هایی که وضعیت آن‌ها به تکمیل‌شده تغییریافته باشد در اسرع وقت به‌صورت فایل‌های دانلودی در حساب کاربری خریدار قابل‌مشاهده و استفاده خواهند بود. در صورت بروز مشکلات فنی، حداکثر زمان تحویل لینک‌های دانلود مربوط به سفارش ۷۲ ساعت کاری خواهد بود.

3- خریدار درصورتی‌که در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، لینک محصول را دریافت ننماید، موظف است حداکثر ۷ روز پس از پایان زمان تحویل مجاز، مراتب را توسط تیکت پشتیبانی (در حال حاضر ایمیل)، به بخش فروش کار – تامین اعلام نماید. در غیر این صورت ادعایی در این خصوص مسموع نیست.

4- در صورت بروز شرایط ویژه فنی و یا محدودیت‌هایی که تحویل در زمان مقرر آن انجام نشود، کار – تامین مجاز به افزایش زمان تحویل سرویس تا ٢ برابر خواهد بود.

5- خریدار حق درخواست لغو سفارش خریداری‌شده را نخواهد داشت.

6- کار – تامین مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از محصول خریداری‌شده و تحویل‌شده را ندارد.

7- در صورت وجود هرگونه مغایرت در توضیحات محصول و محصول ارائه‌شده به خریدار، خریدار موظف است مراتب را در حساب کاربری ایشان به کار – تامین اعلام نماید و کار – تامین موظف است ضمن پیگیری مغایرت از فروشنده محصول، مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد و در صورت عدم رفع مشکل، مسئولیت کار – تامین صرفاً کسر وجه محصول از حساب فروشنده، مسترد کردن وجه به خریدار (طبق بخش «ی») و حذف سفارش از حساب کاربری خریدار خواهد بود.

س- امنیت و محرمانگی

1-         به‌طورکلی محیط اینترنت به همان میزان سایر محیط‌های ارتباطی مانند پست، دورنگار و تلفن برای انتقال اطلاعات محرمانه امنیت دارد. در کلیه این محیط‌ها ممکن است اطلاعات استراق سمع شوند. به همین دلیل ضمن آنکه کار – تامین تمام تلاش خود را برای ایجاد محیطی امن برای نگهداری و تبادل اطلاعات به‌صورت محرمانه می‌نماید، بااین‌حال از جانب احتیاط از خریداران و فروشندگان می‌خواهد که همیشه ارتباطات آنلاین اینترنتی خود را ناامن فرض نمایند. کار – تامین هیچ‌گونه مسئولیتی در رابطه با امنیت تبادل اطلاعات از شبکه و سرورهای خود با جاهای دیگر را نمی‌پذیرد.

2-         کار – تامین با تدابیر امنیتی خود مسئول حفظ امنیت پایه سرویس‌های خود است.

3-         کار – تامین مسئولیتی نسبت به ضعف ایمنی ناشی از نرم‌افزارها و یا برنامه‌های مورداستفاده کاربر و فروشنده ندارد.

4-         کار – تامین مسئولیتی نسبت به امنیت تبادل داده مابین خریدار و سرورهای بانکی ندارد.

5-         کار – تامین مسئولیتی نسبت به در اختیار گرفتن کلمه عبور حساب کاربری خریدار و فروشنده، توسط اشخاص ثالث ندارد.

6-         کار – تامین موظف به رعایت محرمانگی کلیه داده‌های موجود در حساب کاربری خریدار و فروشنده است و همچنین آن را در اختیار اشخاص ثالث قرار نخواهد داد.

7-         کار – تامین تلاش خود را برای حصول بالاترین سطح امنیت ممکن برای حساب کاربری خریداران، فروشندگان و بازاریابان انجام می‌دهد ازاین‌رو ژاکِت نسبت به اموری که در حیطه مسئولیت خریدار، فروشنده، بازاریاب ازلحاظ نگهداری امنیت حساب خود است مسئولیتی ندارد.

8-         در صورت نیاز خریدار و فروشنده، در جهت برطرف کردن مشکلات غیر مرتبط با وظایف کار – تامین ، کار – تامین بنا به حجم کار مجاز به دریافت هزینه اضافه جهت رفع مشکل است.

ف- شرایط محصولات تحویلی

1-    شرایط محصولات در بخش جزییات محصول  به نحو کامل درج‌شده است و فروشنده در خصوص موارد ذکر نشده تعهدی ندارد.

2-    فایل محصول به همراه ضمائم رایگان (نه همیشه) است.

3-    کار – تامین الزامی به مطابق سازی محصولات خریداری شده به ‌موجب قرارداد حاضر وجود ندارد.

4-    دسترسی به آخرین فایل محصول بارگذاری شده توسط فروشنده، به صورت رایگان برای مدت حداقل دو سال تضمین می گردد.

5-    محصولات تحویلی در محیط تست بررسی شده اند.

6-    محصولات تحویلی در دسته های دیگر تابع شرایط تحویل محصول طبق توضیحات درج شده در محصول می باشند.

7-    با توجه به موارد فوق‌الذکر، فروشنده تعهدی به فراهم نمودن موارد زیر جهت ارائه همراه با محصولات خریداری‌شده را ندارد:

–       راهنمای فارسی استفاده از محصولات؛ (راهنمای استفاده از محصولات بومی‌سازی شده صرفاً به زبان‌اصلی و در منابع اصلی همان محصول قابل‌دسترسی خواهد بود)

تبصره: در برخی محصولات، فروشندگان به‌صورت اختیاری راهنمای فارسی استفاده از محصول را نیز ممکن است ارائه کنند.)

‌ص- پشتیبانی از محصولات

1-      ارائه خدمات پشتیبانی، توسط فروشنده و از طریق سیستم تیکت پشتیبانی کار – تامین (در حال حاضر ایمیل) در خصوص مشکلات مربوط به عملکرد محصول (بخش «ع») است.

2-      بررسی دیدگاه‌های هر محصول، چگونگی پاسخگویی فروشنده به دیدگاه کاربران و زمان ارسال پاسخ‌ها می‌تواند معیار خوبی برای سنجش پشتیبانی فروشنده از محصول باشد.

3-      پشتیبانی محصولات خریداری‌شده صرفاً توسط فروشندگان انجام خواهد شد و کار – تامین صرفاً مطابق شرایط مرجوعی محصولات نظارت بر روند پشتیبانی را بر عهده دارد.

4-      خدمات پشتیبانی شش‌ماهه تضمین‌شده به مدت شش ماه از تاریخ ثبت سفارش (به صورت لحظه ای نخواهد بود) و با حداکثر زمان پاسخگویی 48 ساعت (به‌جز روزهای تعطیل رسمی) برای هر ایمیل توسط طراح و یا فروشنده هر محصول ارائه می‌شود. بدیهی است که کار – تامین خدمات پشتیبانی ارائه نمی‌دهد.

5-      درصورتی‌که محصولی مجهز به مدال پشتیبانی 24 ساعت باشد، این مدال بدان معناست که ظرف 30 روز از تاریخ ثبت سفارش و خرید مجوز بهره‌برداری، حداکثر زمان پاسخگویی 24 ساعت برای هر تیکت خواهد بود.

6-      محصولات تحویلی در دسته های دیگر تابع شرایط پشتیبانی محصول طبق توضیحات درج شده در محصول می باشند.

7-      با توجه به موارد فوق‌الذکر، فروشنده تعهدی به فراهم نمودن موارد زیر جهت پشتیبانی محصولات خریداری شده را ندارد.

–       ارائه راهنمای فارسی استفاده از محصولات؛ (راهنمای استفاده از محصولات بومی‌سازی شده صرفاً به زبان‌اصلی و در منابع اصلی همان محصول قابل‌دسترسی خواهد بود)

تبصره: در برخی محصولات، فروشندگان به‌صورت اختیاری راهنمای فارسی استفاده از محصول را نیز ممکن است ارائه کنند.)

‌ق- شرایط مرجوعی محصولات

1-         مستفاد از ماده 37 قانون تجارت الکترونیکی و بند ه ماده 1 آیین‌نامه اجرایی مواد ۳۸ و ۴۲ قانون تجارت الکترونیکی، مقررات مرجوعی مشمول محصولات کار – تامین که بنا بر طبیعت آن‌ها امکان باز پس دادن آن‌ها وجود ندارد نمی‌شود، اما کار – تامین در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده در صورت تحقق یکی از موارد زیر ظرف مدت 6 ماه از تاریخ ثبت سفارش، کار – تامین مجوز بهره‌برداری از محصول خریداری‌شده را لغو و  مبلغ پرداخت‌شده را به کیف پول خریدار مسترد می‌نماید:

ناسازگاری محصول در صورت وجود مشکل اساسی در عملکرد محصول قابل‌پذیرش است؛

– عدم پاسخگویی فروشنده به کار – تامین خریدار پس از گذشت یک هفته از زمان ثبت آخرین ایمیل (به‌جز روزهای تعطیل رسمی) ؛

–  وجود مشکل اساسی در عملکرد محصول که قابلیت اصلی محصول را تحت تأثیر قرار داده و بدون آن محصول هیچ عملکردی نداشته باشد. (با رعایت بخش «ع» قرارداد حاضر)

–     در صورت وجود هرگونه مغایرت در توضیحات محصول و محصول ارائه‌شده به خریدار، خریدار موظف است مراتب را پس از ثبت لینک دانلود در حساب کاربری ایشان به کار – تامین اعلام نماید و کار – تامین موظف است ضمن پیگیری مغایرت از فروشنده محصول، مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد و در صورت عدم رفع مشکل، مسئولیت کار – تامین صرفاً کسر وجه محصول از حساب فروشنده، مسترد کردن وجه به خریدار (طبق بخش «ی») و حذف سفارش از حساب کاربری خریدار خواهد بود.

2-         با توجه به بند 1 ماده حاضر و به‌منظور تائید بیشتر، در صورت تحقق موارد زیر یا موارد مشابه امکان مرجوع نمودن محصول امکان‌پذیر نیست:

–       خرید اشتباه؛

–       خرید تکراری؛

–       عدم توجه به توضیحات و امکانات محصول؛

–       عدم توجه به نیازمندی‌های لازم جهت نصب و استفاده از محصول که در توضیحات درج‌شده است؛

–        عدم توانایی در استفاده از محصول به دلیل ضعف دانش فنی؛

–       تغییرات در نسخه‌های جدید که حذف یا اضافه شدن برخی امکانات در محصول را به همراه داشته باشند؛

–        ناسازگاری محصول با سایر محصولات به دلیل عدم برقراری شرایط استاندارد؛

–       عدم تجهیز به نیازهای موردنظر شما در شرایطی که در توضیحات محصول نیز این امکانات درج نشده باشد؛

–       عدم نیاز به محصول؛

–       عدم استفاده از محصول؛

– پس از اتمام پشتیبانی تضمین‌شده 1 ماهه؛ (1 ماه پس از تاریخ ثبت سفارش) کلیه ‌بندهای مرجوعی محصول لغو می‌گردد.

–          محصول در وضعیت توقف فروش قرارگرفته است اما پشتیبانی و به‌روزرسانی ارائه می‌گردد؛ (به‌روزرسانی برای محصولات ایرانی فقط در صورت وجود مشکل در عملکرد محصول اجباری است.)

–          عدم انجام تعهدات و قول‌هایی که طراح/فروشنده برای افزودن امکانات در نسخه‌های آتی محصول به‌صورت کتبی یا شفاهی به خریداران می‌دهند؛

–          شرایط و ضوابط خاصی که فروشنده در توضیحات محصول درج کرده است.

‌ش- سایر شرایط

کاربر اظهار می‌دارد که این قرارداد را خوانده و فهمیده است و موافقت می‌نماید که مفاد و شروط آن برای او لازم‌الاجرا است. همچنین کاربر موافقت می‌نماید که این قرارداد تنها توافقنامه کامل میان کار – تامین و کاربر است و هر توافق کتبی یا شفاهی دیگری سابق بر آن‌که در رابطه با خدمات سامانه کار -تامین است، ملغی است.

دکمه بازگشت به بالا